SEO’nun Perde Arkası

SEO’nun Perde Arkası

SEO’nun Perde Arkası


Siteniz ile ilgili beklentileriniz üst düzey mi? Farklı türde çözüm arayışlarındaysanız, arama motorlarında iyi bir sıralama istiyorsanız, SEO’nun perde arkasına göz atmalısınız. Anahtar kelimelerde sıralamanızı yükseltmek istiyorsanız, linklemelere tabiki ihtiyacınız olacak. Fakat SEO sadece linklemelerden oluşmaz.

İçerik, Rekabet, Ziyaretçi = Dönüşüm

Web sitenizin arama motorlarında yükselmesini istiyorsanız, perde arkasındaki matematik hesaplamalarını iyi yapmalısınız. Özellikle metinlerdeki içeriğin, en önemli bileşenlerinden oluştuğunu unutmamalı, değerli ve özgün içerik oluşturmalısınız. Sitenizi sık sık güncellemeli, arama motorlarındaki görünürlüğünü üst sıralara taşımalısınız. İçerikleri yazarken yapmanız gereken pazar araştırması ve diğer çeşitli araştırmalar, ziyaretçilerin gerçekten işine yarar nitelikte olmalı ve sizin ürün ya da metinlerin servisinizle alakalı isteklerini çözümler şekilde sunulmalıdır.

Yazılacak içeriklerin sözcüklerle liste oluşturulması ve listelerin yerel sözcük öbeklerini iyi sunması gerekmektedir. Daha sonra sözcükler ile yazdığınız içerik kaynaştırılmalı, bu sözcüklerin yeteri kadar aranma hacmi hesaplanarak veri edinilmelidir.

Trends, Popüler Sistem

Seçilen sözcük ile harika analiz yapılan bu sistem, sadece çok fazla aranan sistemi size sözcükler üzerinde analiz ederek hizmetlerini sunar. Birçok sitenin aradığı şey işte bu popüler kelime sistemidir. Ziyaretçilerin son dönemde en çok aradığı, en çok üzerine yoğunlaştığı şeyi bulmasını sağlayabilirsiniz.

Rekabet Ortamı

Web sitenizde sadece linklemeler işe yaramadığı gibi, sadece içerik yazmakta sizi her zaman başarıya götürmez. Rakiplerinizin içerik stratejilerini ve yükselmeyi hedef ettiği kelimeler arasında bilgi sahibi olup buna göre oluşumlar hazırlamalısınız. Web sitelerinizde yayımlayacağınız içerikler, rakip sitelerde kullanılan anahtar kelimelerin yanında alternatif seçenekleriniz olarak özgü anahtar kelimeleri sunmalısınız. Yayımlanan içeriğin, sitenizde ziyaretçiler tarafından çok fazla görüntülenme gerekliliğini unutmamalısınız. Yayımlamanın ardından ziyaret edilecek sosyal medyada paylaşılarak, SEO uyumlu ve internet kullanıcılarının çok faydalı bir içerik sağlanabilen içeriği oluşturmuş olacaksınız.

Domain otoritesi ne kadar yüksek olacaksa, bu tekniklerin faydası o kadar fazladır. Rakiplerin tavsiye edildiği linkleri, Ahrefs, Moz gibi araçların kullanılarak iyi analiz etmelisiniz. Bu sitelerin arasında otoriter olanlardan tavsiye almalı ve link alarak performans sergilemelisiniz. Rakiplerinizin sahip olmadığı şekilde otoriter sitelerden link almalı ve domain otoritelerinizi yenilemeli, güçlendirmelisiniz. Sektöre entegre olmayı başaramayan web siteleri, daima kaybetmeye mahkum olacaktır. Entegre olan web siteleri ise, her zaman bir adım önde olmayı hak eden taraf olmalı ve olacaktır.

Sitenize Kimler Geliyor? Ziyaretçileriniz Neye Bakıyor?

Sayfanıza zengin içerikler giriyorsanız, rakiplerinizi analiz ederek tüm ayarlamalarınızı yapabiliyorsanız artık nitelikli ziyaretçileri alabileceksiniz. Hazır mısınız? Mobil cihaz kullananların sayısı devamlı artış sağlarken, sitenizi mobil uyumlu olarak tasarladınız mı? Web sitenize göre farklı yönlü ziyaretçilerin size en iyi bilgiyi verebilecek Google Analytics ile Google Webmaster araçları kullanılarak bilgiler dahilinde yapılan çalışmalar yönlendirilmelidir. Ziyaretçilerin hangi sayfalarda dolaştığı, hangi metinlerin hit olduğu, hangi lokasyonlardan ulaşıldığı, en çok hangi sözcüklerden ziyaretçilerin geldiği, hangi sayfaların gezildiği sürekli olarak kontrol edilmelidir. Ziyaretçilerin davranışları, sizin bir sonraki adımınız olmalıdır. Bu adımlara göre sizde sitelerinizi yönlendirmeli, geliştirmelisiniz.

Bir cevap bırakın