Webmaster’ların Sahip Olduğu 10 Tuhaf Alışkanlık

Açık konuşalım, bizi en iyi tanıyanlar yine biziz. Hepimiz aynı bilgi kaynağının içerisinde farklı küreklerle gemimizi yüzdürüyor ve karaya ulaşmak için durmadan küreklere asılıyoruz. Kimimizin karası sadece geçim derdiyken kimimizin kara parçası milyon dolarlar olabiliyor. Yine de ne var biliyor musunuz, hepimiz kafamızda farklı fikirleri ve bünyemizde bazı tuhaf alışkanlıkları taşıyoruz;

 

1. Günaydın! Durun şimdi, bi’ sıralama kontrolü yapayım, hemen geri dönerim…

Her Webmaster bunu günün aynı saatinde yapmıyor fakat kendini yataktan atar atmaz veya yataktan bile kopamamışken sitelerinin durumunu kontrol etmeye koyuluyor. Geçen gün yazdığımız içerik kaçıncı sırada? Kelimemde sıralama düşmüş müyüm? Sosyal medya paylaşımlarının durumu nedir WM Aracı böyle güzel listeler yapmayı nereden öğrendi?

2. Geleneksel Siftah Kontrolü

Sitelerimizin arama motoru üzerindeki kontrollerini yapmakla iş bitiyor mu? Elbette bitmez henüz yeni başlıyoruz. Şimdi hemen AdSense panelimizi veya hangi reklam modelini kullanıyorsak onu açıp istatistiklere bakacağız. Tabii bir de çağın APY rahatsızlığı var ki bu hastalık yalnızca Webmaster kişilerin yaşantısı içerisinde zuhur bulmaktadır.

Bir insan anlık bir değişme var mı diye mütemadiyen okulda, işte, parkta, otobüste, evde, yatta, katta, arsada, tarlada, Ayşe’de ve Hayriye’deyken AdSense panelini görüntülenmesini kontrol ediyorsa bu psikolojik bir rahatsızlık belirtisidir. Bu maddede kendinizi buluyorsanız tebrikler siz bir APY yani “AdSense Paneli Yenileme” hastasısınız.

3. Webmaster Nirvana’sı

Facebook’dan ve Twitter’dan tutun da başında http:// veya https:// yer alan her girdiğimiz sitede ilk dikkatimizi çeken şey reklam yerleşimi olur. O siteye hangi içerik için girmiş olursak olalım. Reklam bir kere gözümüze ilişmeyi başarmışsa içeriği bir kenara iter hemen reklamlara gömülürüz.

Bunu neden yapıyoruz biliyor musunuz? Çünkü biz üst limitçiyiz. Bu yerleşimle biz olsak nasıl kazanırdık diye düşünüyor veya daha çok kazandıracak yeni reklam yerleşim fikirlerini durmaksızın arıyoruz.

Bizim için muhteşem yerleşim Nirvana’dır ve ne kadar uğraşırsak uğraşalım Nirvana’ya kesinlikle ulaşamayız.  Ne bir mimar bunu bizim kadar derinlemesine yapıyordur ne de bir proje mühendisi. Biz limitçi, detaycı ve biraz da cingöz olanlarız.

4. WordPress mi la O? Temaya bak temaya!

Yetişkin bir Webmaster her türlü temayı monitöre 3 karış mesafeden tanımlayabilme özelliğine sahiptir. Tanımlayamadı mı? O halde bu tema ya şimdiye kadar kendisinin hiç görmediği bir temadır yada o site WordPress değildir, aksi düşünülemez ve kabul edilemez.

5. Musluk bozulmuş, musluk… musluk… Valla güzel fikir aslında…

Bizim yaptığımız iş değil, bir sanat. Asıl sanatçı olanlar bir pop şarkısı yazarak ortaya çıkanlar değil bizleriz. Hangi sanatçı böyle bir şey düşünebilir ki? Evinde oturmuş bozulan musluğu tamir edeceğini düşünüyorsun. Akabinde musluk tıpkı Newton’un kafasına düşen elma etkisi yapıyor ve seni anahtar kelime keşfi yapıp, aranma hacmine bakmaya itiyor. Hatta bununla yetinmiyoruz. Bazen işi abartıp musluk tamiri üzerine bir site veya blog bile açabiliyoruz. Biz olmazsak internet bir hiç, bence herkes değerimizi bilsin ve reklamlarımıza tıklasın.

6. Bu site nasıl tutmuş ki?

Geldik hasetlik ve fikir tırpanlama aşamasına. Giriş yapıp da dikkatimizi çeken hiçbir web sitesi Webmaster’ların analiz kılıcından kurtulamaz. Böyle durumlarda hemen sitenin genel ahvaline bakar sonrasında Alexa kontrolü ve WM Aracı üzerinden site analizi yaparız. Hayır, gerçekten iyi bir siteyse biz de bilelim değil mi ama? Yoksa bizimde o alana gireceğimizden değil. (Fesatlık akıyoruz, fesatlık.)

7. Dil Bilim vs Kelime Analiz Bilimi

Dil bilimi diye bir bilim dalı olduğunu biliyor muydunuz? Muhtemelen biliyorsunuzdur. Bu bilim dalanı bazen ciddi ciddi abartıyorlar. Peki, Kelime analiz biliminden haberdar mısınız? Değilsiniz, çünkü bu bilim dalı biz Webmaster’ların üzerine yoğunlaştığı ancak adının bir türlü resmiyette taşıyamadığı en önemli bilimlerden biri.

Bu konuyu hafife almayın zira bu uğurda nice arkadaşlarımız gözlerini kaybetti, gözlük takar lens kullanır hale geldi. O da yetmedi kız arkadaşına geç mesaj attığı için saadetini huzuru bozdu. Bu konuyu ciddiye alalım ve kelime analiz bilimini olabildiğince yayalım. Yayalım ki artık daha fazla kurban vermeyelim. Ya da boş verin ya, her kelimeyi neden hemen analiz edip, araştırıyoruz ki zaten biz harbiden?

8. Hepimiz Tankut’uz biraz. Yok değilseniz Tankut gibi olun.

Tankut kim, hemen bahsedelim; adı Tankut soyadı Aracı. kendisi sosyal medya hesabındaki son güncellemesini günler veya haftalar önce yaptı. Yine de bu sizi yanıltmasın. Çünkü Tankut bir sosyal medya bağımlısı! Tankut web sitesi üzerinde her paylaşılan içeriği sosyal medyada paylaşıyor. Uyumlu olması için grafikler ve brief’ler hazırlıyor. Yetmiyormuş gibi geri dönüşlerle bir bir ilgileniyor. Tankut sağlıksız ve sosyal medya bağımlısı, Tankut gibi olun.

9. 889 Kez aynı terim ve konuları aramak…

İddia ediyorum, hiçbir alan bizim alanımız kadar hızlı değil. İnternet aynı anda tüm dünyanın katılımcısı olduğu bir platform haliyle burada her şey çok hızlı değişiyor. Bizler de bazen çok iyi bildiğimiz konularda bile tereddüde düşüp defalarca kez emin olmak için aynı şeyi arıyoruz. Hepimizin çok iyi biliyor olmamıza rağmen 889 kez aynı SEO terimlerini aramamızı buna örnek gösterebiliriz.

10. Rakip Stalklamak

Rakibinin içerik girip girmediğini kontrol edenler, sitenin analizini yapayım derken kaş yapıp göz çıkaranlar, her girilen içeriğin sıralamasını sitenin sahibinden bile daha iyi bilip aktif olarak kontrol eden stalk ve stalkerlarımız.

İnsanoğlu normal şartlarda beğendiği kızı veya erkeği stalklar, karşıya yeni taşınan komşusunu stalklar, ofiste/okulda görüp beğendiği kişiyi stalklar. Bizse oturup internet sitelerini stalkluyoruz. Lütfen bu mevzu aramızda kalsın ve kimseye bahsetmeyelim. Yoksa diğer insanlar bizi çok yanlış anlayabilirler çook.

 

WMAracı  Being 

Sevebilirsin...

5 Yanıt

  1. Çok güzel yazmışsınız furkan bey ,çokta güzel olmuş ellerinize sağlık

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir