Reklam Engelleme Yazılımları 21,8 Milyar Dolar Kaybettirdi

Türkiye dahil tüm dünyada 42 ülkede internet reklamcılığının gelişmesi adına faaliyet gösterenIAB Türkiye’nin raporları yayınlandı.  Yayınlanan raporda dikkat çeken birçok metrik var ancak en önemlisi 2015 yılında reklam engelleyici yazılımların internet reklamcılığına tüm dünyada kaybettirdiği 21,8 Milyarlık dev tutar.

Raporun detaylarına göre 2014’ün 2. çeyreği ve 2015. 2. çeyreği arasında yapılan ölçümlerde reklam engelleyici yazılımların kullanımı %42 oranında artmış ki, bu bir sene içerisinde reklam engelleyici kullananların popülasyonun kendini yarı yarıya katlamış olması anlamına geliyor.

Reklam engelleyici kullanımının bu şekilde artış göstermesi halindeyse internet reklamcılığı sektörüne verilen zararın içerisinde bulunduğumuz sene içerisinde 41.1 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor.

Adblock Kullanım Oranı

En Çok Hangi Siteler Reklam Engelleyici Yazılımlardan Etkileniyor?

AIB Türkiye’nin raporunda reklam engelleyici yazılımlardan hangi sitelerin ne oranda etkilendiği metrikleri de kendine yer etmiş durumda. Metriklere göre en az etkilenen sektör seyahat sektörüyken en çok etkilenensektöroyun sektörü olarak görünüyor.

Kullanıcılara yapılan anket sonuçlarına göre reklam engelleme yazılımlarını kullanan kişiler virüslerden korktuğugerekçesiyle reklam engelleme servislerini kullandığını belirtiyor. Yani, kalitesiz reklam yayıncılarının sektörün bu hale gelmesinde ve reklam engelleyici kullanım oranın artmasında payı sandığımızdan çok daha büyük.

Durum Nereye Gidiyor?

Reklam sektörüne verilen büyük zararın birçok büyük internet sitesi ve marka farkında. Facebook bu hafta içerisinde resmen reklam engelleyicilere karşı açtığı savaşını duyurdu. Eğer bu şekilde reklam engelleyicilerin kullanıcı sayısındaki artış devam ederse yakın gelecekte hepimizin zararının daha da çok büyüyeceği kesin. Türkçe raporun orijinalini incelemek için buraya tıklayabilirsiniz.

Reklam engelleyici savaşları konusunda sizce ilerleyen günlerde neler yaşayacağız? Savaşın başlatıcısı olan Facebook başarı kaydedebilecek mi ve siz reklam engelleyici kullanıyor musunuz?

Kaynak

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir