Bir Tüketici E-Ticaret Sitesinden Ne Bekler?

E-ticaret sitelerinin başarısı, müşterilerine verdiği hizmetin kalitesi ile ölçülebilir. Çünkü müşteri yaptığı alışverişten mutluysa ve her şey istediği gibi gelişmişse, o siteyi daha sonra tekrar tercih edecek ve başkalarına da önerecektir. Ama verilen hizmetten memnun kalmayan tüketici sitenizi yerden yere vuracak bire bin katarak anlatacaktır. O zaman da başarısız bir e-ticaret sitesi sahibi oluyorsunuz. Müşterinize vereceğiniz hizmetin kalitesini artırmak için müşterileri tanıyor olmanız gerekiyor ve eğer tanımazsanız, yanlış analiz ederseniz ve bir süre sonra iflas bayrağını çekersiniz. Tüketicinin ne istediğini gerçekten biliyor musunuz Öncelikle kolay bir alışveriş ve örneğin denemeden aldığı elbiseden memnun kalmak ister. Aynı zamanda her şey satın alma ile ilgili de değildir. Alım sürecine geçmeden önce sorulan sorular, sitenizin kolay kullanımı, ürün fotoğraflarının kalitesi gibi birçok kriter sayesinde müşteriyi memnun edersiniz. Bu durumu ise şu şekilde sıralandırabiliriz. Müşteriye o elbiseyi gösterme, elbisenin beğenilmesi için güzel fotoğraflar ve detaylı bilgiler, sepete eklemeden önce başka araştırmaların yapılması, sepete eklenen ürünün ödeme bilgileri, kargosu ve sorulan soruların yanıtlanması. Tüm bu aşamalar elbiseyi almaya ikna edecek veya kaçıracak aşamalardır. Her tüketici tipi birbirinden farklı bile olsa e-ticaret sitelerinden beklenen belli başlı noktalar vardır. Bunlar sayesinde güven ve beğeni kazanılır, satış yapabilirsiniz. Bizlerde sizin için bu noktaları ele almak istedik. İşte bir tüketici e-ticaret sitesinden ne bekler sorusunun cevapları E-ticaret sitelerinde hız, çok fazla önemlidir. Zaten bir alışveriş için sabırsızlanan kişi, yüklenmeyen sayfaları hemen terk eder ve tercihini başka sitelerden yana kullanır. İdeal bir web sitesinin yüklenme süresi ortalama 2 saniye olması gerektiği uzmanlar tarafından dile getiriliyor. E-ticaret sitelerinde ise bu sürenin ortalama 14.39 saniyeye kadar çıktığı biliniyor. Bir diğer araştırma ise online alışveriş yapanların % 79’unun yavaş yüklenen e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmadıkları biliniyor. İnternet kullanıcılarının ise % 44’ünün yaşadıkları bu kötü deneyimi arkadaşlarıyla paylaştığından emin olabilirsiniz. Bu nedenle müşterinizi memnun etmek istiyorsanız, hızlı bir e-ticaret sitesi yapmalısınız.

Sevebilirsin...

5 Yanıt

  1. Deniz Arkan dedi ki:

    Gayet güzel bir yazı olmuş , teşekkürler.

  2. Kerim Can Tunç dedi ki:

    Bana göre güvenilir olsun hızlı kargolasın benim için yeteri bide ürünlerde sağlam çıksın 🙂

  3. bizim mekan dedi ki:

    şahane bir sistem olmuş. makale süper. Ticaret sitelerinde öncelikle güven önemli aynen

  4. izmir dedi ki:

    Teknik olarak baktığımızda https ve özel güvenlik önlemlerinin önemli olduğunu biliyoruz ancak kaç kullanıcı bunlara dikkat ediyor tartışılır bu yüzden de belli başlı e ticaret sitelerinden alış veriş ediliyor.

  5. Hayri Kırşan dedi ki:

    Konuyu bütün detaylarıyla ele almaya çalışmışsın , teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir